/

17. јун 2024.

КРОС РТС-а у Регензбургу

Лето полако стиже у Баварску али на жалост не доноси и лепо време. 9. јуни 2024. године резервисан је био за КРОС РТС-а који се ове године одржао у Регензбургу.

Нирнберг, Ерланген, Минхен, Пасау, Инголштат, Регенсбург, Аугсбург, Дахау, Фрајзинг и Розенхајм изнедрили су преко стотину малишана која похађају допунску наставу на српском језику Министарства просвете Републике Србије и дошли на радионице и КРОС РТС-а. На КРОС су се придружили и малишани који похаћају допунску наставу на даљину.

Организаторка овогодишње манифестације била је наставница из Регензбурга, Дајана Луковић. Остале наставнице које предају у допунским школама биле су јој подршка, Српски клуб Дунав је несебично је помогао одржавању манифестације као и родитељи свих ђака који су вредно припремили нешто за послужење.

Генерални конзул из Минхена Божидар Вучуровић отворио је својим говором манифестацију. Координатор Татјана Хот. Присуство координатора Татјане Хот додатно је мотивисало ученике и наставнике и истакло значај спортских манифестација за промоцију здравог начина живота.

У оквиру овогодишње манифестације наставнице су спремиле 4 радионице. Литерарну, ликовну, музичку и фолклорну. Тема радионица је била „Видовдански божури“. На литерарној секцији, наставница Александра Цветковић урадила је анализу песме „Еј драги, драги“. Деца су имала прилику да се упознају са симболиком црвеног божура као и легендама које су везане за овај прелеп цвет. Потом на ликовној радионици, наставница Ивана Ђурић је пружила деци могућност да обоје наставне листиће и рукотворинама створе прелепе црвене божуре од салвета. Након радионице деца су поносно саставила салвете и њима исписала најлепшу реч, Србија. Такође су имали прилику да од Габријеле Ђурђевић, сликарке, науче разне технике сликања. На музичкој секцији, наставнице Гордана Будиша и Драгана Узелац, певале су песме „Еј драги, драги“ и „Домовина“. На овој прелепој манифестацији ученици су имали прилику да науче прелепу песму „Домовина“ коју је компоновала и написала текст за исту, талентована Дорис Димитријевић. Дорис се радо одазвала позиву на нашу манифестацију те је са децом, уз пратњу гитаре коју је сама свирала, „утврдила градиво“ и разнежила многа срца. Сви смо се помало пронашли у њеним топлим речима и уз по коју сузу помислили на нашу отаџбину Србију.  Последња секција била је фолклорна и њу је водила наставница Бранка Станојевић. На овој секцији деца су учила кораке из фолклора и то игре са Косова. Све радионице биле се веома занимљиве и деци су пријале.

Након радионица родитељи и ђаци окупили су се на стадиону. Тамо се трчао КРОС. Преко 120 малишана учествовало је на такмичењу. Донатор Gajic007.rs из Србије донирао мајице са натписом кроса РТС-а. 

Упркос кишици која је почела да ромиња, пиштаљка је означила почетак трке. Малишани су озбиљно схватили свој задатак и похитали према циљу, а поносни родитељи су их бодрили. Да се у дијаспори негују корени, традиција и такмичарски дух показују прелепе слике на којима је преко стотину насмејаних дечјих лица.

Шта је малишанима донео данашњи дан? Плесали су, играли су се, учили су, сликали су и забављали су се, те су на тај начин јачали моторичке способности и самопоуздање. Циљ наставница је био да подстакну децу да истражују, уче, али такође и да децу подрже, оснаже и „расплаше”. Наставнице сматрају да је циљ који су задале себи испуњен. А да су деца усвојила све задатке које су пред њих наставнице поставиле. Допунска настава на српском језику у СР Немачкој је у оквиру Министарства просвете Републике Србије.

Следећи ученици су освојили пласмане:

1. разред дечаци

1. Андреј Арсић који похађа наставу у  Регензбуру

2. Коста Овука који похађа наставу на даљину

3. Милош Копрановић који похађа наставу у Розенхајму

1. разред девојчице

1. Ева Вукојевић која похађа наставу у Регензбургу

2. Ена Чворо која похађа наставу у Дахау

3. Наталија Блашковић која похађа наставу у Дахау

2. разред дечаци

1. Филип Марковић који похађа наставу у Нирнбергу

2. Стефан Лопаћанин који похађа наставу у Аугзбургу

3. Његош Ивковић који похађа наставу у Аугзбургу

2. разред девојчице

1. Ена Каламанда која похађа наставу у Фрајзингу

2. Софија Пајевић која похађа наставу у Розенхајму

3. Николина Гавриловић која похађа наставу у Розенхајму

3. разред дечаци

1.  Никола Копрановић који похађа наставу у Розенхајму

2. Дамјан Антић који похађа наставу у Регензбургу

3. Драган Симкић који похађа наставу у Фрајзингу

3. разред девојчице

1. Лана Бошковић која похађа наставу у Пасау

2. Ана Савић која похађа наставу у Нирнбергу

3. Мила Сечовић Која похађа наставу

4. разред дечаци

1. Бојан Јовановић који похађа наставу у Минхену

2. Лука Гавриловић који похађа наставу у Розенхајму

3. Никола Лопаћанин који похађа наставу у Аугзбургу

4. разред девојчице

1. Ања Чворо која похађа наставу у Дахау

2. Уна Ђекић која похађа наставу на даљину

3. Лена Станишић која похађа наставу у Аугзбургу

5. разред дечаци

1.  Немања Петровић који похађа наставу у Ерлангену

2. Алекса Фуруловић који похађа наставу у Регензбургу

3. Лазар Ђурић који похађа наставу у Пасау

5. разред девојчице

1. Даница Милинковић која похађа наставу у Нирнбергу

2. Ања Станојевић која похађа наставу у Розенхајму

3. Дуња Милинковић која похађа наставу у Нирнбергу

6. разред дечаци

1. Борис Поповић који похађа наставу у Инголштату

2. Милан Болорин који похађа наставу у Инголштату

3. Дамјан Цветковић који похађа наставу у Инголштату

6. разред девојчице

1. Неда Савић која похађа наставу у Нирнбергу

2. Катарина Зечевић која похађа наставу у

3. Емилија Гавриловић која похађа наставу у Розенхајму

7. и 8. разред дечаци

1. Вељко Велиновић који похађа наставу у Регензбургу

2. Данило Овука који похађа наставу на даљину

3. Филип Лукић који похађа наставу у Регензбургу

7. и 8. разред девојчице

1. Ирина Тица која похађа наставу у Регензбургу

2. Анастасија Арсић која похађа наставу у Регензбургу

 

 

Текст саставила: Наставница, Александра Цветковић

*Садржаји чланака које су креирали наставници у дијаспори не морају нужно одражавати ставове Министарства просвете и Завода за унапређивање образовања и васпитања